Obsah
Školní psycholog
Od září 2022 působí na ZŠ Kunštát školní psycholožka Mgr. Martina Dršková.
Rozšiřuje personálně školní poradenské pracoviště (ŠPP = výchovná poradkyně, metodička prevence, poradkyně pro volbu povolání), které poskytuje poradenské služby ve škole.
Standardní činnosti ŠPP a školního psychologa definuje vyhláška 197/2016 (původně 72/2005)
Ve škole je přítomna každý den 8:00 – 14:30. Středa rozšířené konzultační hodiny do 16:30
Chcete si domluvit návštěvu?
Zastavte se osobně během pracovní doby.
Email: martina.drskova@zskunstat.cz
Telefonický kontakt: na vyžádání v sekretariátu
Podmínky poskytování služby:
Při práci se školní psycholožka řídí etickým kodexem školních psychologů a platnými zákony a vyhláškami.
V kontaktu s klienty dodržuje profesní mlčenlivost. Sdílení informací učitelům vždy konzultuje s klientem.
Své služby poskytuje bezplatně.
V individuální práci s žáky vždy spolupracuje s rodiči na základě informovaného souhlasu a domluvené zakázky. Pokud primární zakázka přichází ze strany učitele a je vyžadována další individuální práce s žákem – informuje rodiče a přizve je ke spolupráci.
Činnosti:
- Úzce spolupracuje s ostatními členy Školního poradenského pracoviště (ŠPP).
- Maximálně se snaží podporovat spolupráci žáků – učitelů – rodičů.
- Žáci se mohou individuálně radit o starostech, které škola přináší. Zvládání učiva, vrstevnické vztahy, komunikace s učiteli. Je možno probrat i mimoškolní osobní problémy.
- Rodičům je k dispozici v otázkách výchovy, přípravy dětí do školy a dle potřeby i prostředníkem při komunikaci se školou. Pokud zakázka rodičů přesahuje možnosti školní psycholožky, budou odkázání na další organizace v regionu.
- Zaměřuje se i na preventivní a intervenční práci s třídními kolektivy. Maximálně podporuje toleranci, spolupráci, včasné řešení menších či větších konfliktů, které dětem třídní život přináší.
- S učiteli spolupracuje jak při intervencích ve třídě, tak při realizaci výchovně-vzdělávacích činností školy. Navazuje na preventivní aktivity z minimálního preventivního programu.
- Podílí se na vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zajištuje koordinaci péče o tyto žáky. Je k dispozici jako konzultant a podpora při realizaci podpůrných opatření.
- Je schopna poskytnout krizovou intervenci.
- Dle potřeby je schopna realizovat terapeutické vedení dětí. V případě složitějších problémů odkáže na vhodné služby v regionu.